amandaivansson

Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av Amanda Ivansson - 28 oktober 2013 18:27

Gör er egna manikyr hemma med jättebra produkter från Åhléns och Kicks.

1.Tvätta händerna och ta bort lacket om du har det.
2. Fila naglarna i den längd och form du vill ha. (Jag tycker själv det är snyggt med raka och lagom långa naglar)
3. Ha fingrarna i en skål med ljummet vatten i några minuter så du mjukar upp nagelbandet.
4. Använd en nagelborste och borsta runt nagel så du borstar bort döda hudceller.
5. Jag brukar använda ett "cuticle remover lack" på nagelbandet och putta upp nagelbandet med en apelsinsticka.
6. Sen målar jag på serum och nailhardener (det gör nageln stabil)
7. Måla på nagel o nagelbandsrengöring på nagelbandet (det här är den viktigaste produkten för att få en bra nagelkvalite)
8. Låt nagelbandsrengöringen verka 2-5 minuter sedan tvätta bort med nagelborsten.
9. Måla på myrraolja på nageln och runt om och smörj in den.
10. Sätt på nagelbandskräm och smörj in den oxå och även handkräm.

Mitt tips om ni vill ha fina naglar är att ta hand om dom och använda bra produkter.
Har gjort ett liknande inlägg men det här var lite bättre hoppas jag.

Cuticle remover

Serum

Nailhardener

Nagelbandsrengöring, det ska man ha på var fjortonde dag.

Myrraolja, ha på varje kväll och smörj in det- super bra och skön!

Nagelbandskräm, ha på det oxå varje kväll.

Handkräm, ha på varje kväll- man får babyhy av den!

"Verktyg" två nagelfilar en hårdare och en mjukare och en apelsinsticka.

Om man sen vill måla naglarna ha på ett bra underlack. Tycker väldigt mycket om O.P.I lacken, har dock inte haft någon färg men vet att dom håller bra.

Och såklart ett bra överlack, oxå från O.P.I

Den här färgen fick det bli för mig idag, det är ju höstlov så då måste man ha en färgglad och glad färg!!

Av Amanda Ivansson - 28 oktober 2013 07:36

Ska in till stan idag och blir förhoppningsvis shoppa lite. Jag skulle ju lägga upp bilder på när jag fixade naglarna på Astrid men jag har inte haft tid. Ska upp och göra mig iordning nu.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag är en glad tjej på snart 14 år. Här kommer ni få läsa om min vardag, outfits, hästar och mycket mer. Så kika in här så ofta som möjligt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards